Rondreis Thailand

Regio, land Vlag Thailand Rondreis, Thailand
6 foto's

Info Rondreis Thailand

Wie Thailand zegt, denkt automatisch aan kleurrijke tempels, weelderige natuur, goedkoop en lekker eten of paradijselijke stranden. Wij maken het lijstje nog langer: bruisend nachtleven, eindeloos shoppen, zalige massages, luxueuze hotels, olifantentochten... en we kunnen nog eindeloos doorgaan.
Losstaand van deze clichés (die allemaal kloppen), is het een land waar je je als reiziger steeds welkom voelt en daar zijn de zachtaardige Thai met hun alompresente glimlach zeker niet vreemd aan.
Thailand is thé place to be, want zo veelzijdig en waanzinnig mooi op alle fronten! Unieke rondreis op maat van jongeren!

Waarom jij écht mee wil naar Rondreis Thailand

• Samen met leeftijdsgenoten reizen door Thailand
  • Onder leiding van een aanstekelijke, enthousiaste Thaise/Belgische gids & een reisleider van Jongerentravel
  • Ontdek Thailand op een actieve manier: ter land, ter zee en in de lucht!
  • Proef de fascinerende Thaise eetcultuur & couleur locale!
  • Ontdek waarom Thailand het land van de glimlach wordt genoemd

Wat te doen in Rondreis Thailand?

Een gezonde mix van dingen om te doen!

Rondreis Thailand - dag 1

1 Foto

D-day!  We komen met de groep samen in de luchthaven van Brussel Airport. Je reisleider/gids neemt samen met de groep de vlucht!  Inchecken en Thaiand, here we come... Maaltijden en dranken aan boord zijn inbegrepen.

Rondreis Thailand - dag 2

Aankomst in het bruisende Bangkok. We nemen de city-train naar ons hotel. Na het inchecken is er even tijd om ons op te frissen. Daarna verkennen we de omgeving. We maken een wandeling naar Siam Square, nuttigen onze eerste lunch en bezoeken de bekende Chatuchakmarkt. Van schoenen tot slangen, op deze 'moeder van alle markten' is werkelijk alles te koop!  's Avonds genieten we van ons eerste avondmaal aan foodkraampjes: proeven, smaken, ruiken van Bangkok. Overnachten doen we in boutique hotel Sian Swana. Zeer centraal gelegen voor de verkenning en ontdekking van Bangkok, beperkt maar correct ontbijt.

Rondreis Thailand - dag 3

1 Foto

Vandaag één van de hoogtepunten van Bangkok. We maken een fietstocht door Bangkok onder begeleiding van een lokale gids. Op een aangenaam tempo ontdekken we de kleine straatjes en marktjes waar andere toeristen niet komen. Steegjes waar we bijna niet met de fiets door kunnen. Een longtailboot brengt ons net buiten de stad waar we genieten van de rust en stilte van de plantages. Hier geen scheurende auto's of toeterende tuktuk's. Enkel kleine landweggetjes, palmbomen en bloemenkwekerijen. 's Middags krijgen we een heerlijke lokale lunch. Dé manier om een keertje onbekende gerechten uit te proberen. 's Avonds gaan we nog naar de weekendmarkt om daar op zoek te gaan naar ons avondmaal.

Rondreis Thailand - dag 4

Vandaag gaan we, onder begeleiding van onze thaise gids,  de koninklijke toer op en bezoeken het koninklijk paleis met zijn prachtige goudkleurige tempels. Nadien bewonderen we de enorme liggende boeddha van 46 meter lang in Wat Pho.  We krijgen vandaag ook de kans om Wat Phra Kaew te bezoeken. Deze tempel wordt gezien als de belangrijkste Boeddhistische tempel van Thailand. Alleen al de buitenzijde is sprookjesachtig mooi. Hier maak je gegarandeerd een van de mooiste foto's van de hele reis! Daarna trekken we naar het backpackersdistrict. Verder bezoeken we China Town, met de honderden kraampjes in de veel te smalle steegjes. 's Avonds houden we ons avondmaal in een van de nabijgelegen gezellige restaurantjes. Overnachting in hotel Siam Swana.

Rondreis Thailand - dag 5

1 Foto

We beginnen de dag op de Floating Market. We varen door de vele Klongs (grachten) waar we marktkramers druk in de weer zien om hun spullen uit te stallen op bootjes. Een prachtig en kleurrijk schouwspel. Hier nemen we ook een lokale lunch. Nadien vertrekken we naar de Maeklong Railway Market. De markt bevindt zich op een spoorlijn. En ja, deze is nog steeds in gebruik! Wel acht keer per dag rijdt de trein door deze  markt. Wanneer de luide bel klinkt halen de marktlui hun goederen vliegensvlug naar binnen. Een indrukwekkend tafereel dat je niet mag missen! ’s Avonds trekken we nog op ontdekking naar de wijk Asiatique.  Overnachting in hotel Siam Swana.

Rondreis Thailand - dag 6

Na het ontbijt vertrekken we met de airporttrail richting luchthaven, voor onze vlucht van Bangkok naar Chiang Mai . We vertrekken naar het jungledorp Muangkued, waar de volgende dagen alles in het teken zal staan van avontuur en adventure in de Thaise jungle. We passeren de tempel van Doi Suthep en komen daarna aan in ons Jungle Adventure House Mayman (JAHM), waar een welkomstbarbeque op ons te wachten staat. Overnachting in JAHM.

Reisaanbod Rondreis Thailand, maak je keuze

Vlag Thailand Rondreis Thailand | Rondreis | Thailand Hotel hotels rondreis Thailand
Deze zomer gaan onze vakanties naar Thailand helaas niet door, maar … uitstel is geen afstel. volgend jaar maken we ze gewoon dubbel zo leuk!!!