18 maart 2020 / Informatief

Hieronder hebben wij de belangrijkste vragen/antwoorden opgesomd die massaal per mail bij ons binnenkomen. Tijdens deze uitzonderlijke periode zijn wij niet langer telefonisch bereikbaar.

De belangrijkste vragen/antwoorden, met betrekking tot het coronavirus, op een rijtje!

 
Hoe kunnen wij contact met jullie opnemen?

Door de maatregelen opgelegd door de overheid zijn ons hoofdkantoor en onze shops gesloten.  We werken vanuit thuis. Je kan ons steeds een mail sturen: info@jongerentravel.be.  Wij proberen dagelijks al jullie mails te beantwoorden.  Hieronder vind je echter de meest voorkomende vragen en antwoorden.

Gaan onze reizen tijdens zomer 2020 door?

Ja, onze reizen gaan voorlopig gewoon door.  Wij zijn volop bezig met de voorbereidingen van onze zomervakanties 2020. 
Op basis van het reisadvies van de Belgische overheid worden alle vakanties uitgevoerd. Ook worden alle excursies / uitstappen uitgevoerd zoals gepland. Kijk voor de laatste status van de reisadviezen op: https://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het_buitenland/reisadviezen.

Beslist de Wereldgezondheidsorganisatie en/of Buitenlandse Zaken dat de reizen beter niet uitgevoerd worden, dan zullen wij uiteraard niet aarzelen en worden deze reizen geannuleerd!

Wat als mijn reis in de zomervakantie toch niet zou kunnen doorgaan?

Wij annuleren jouw vakantie, maar je bent je geld niet kwijt!  De mogelijkheden:
- je mag je reis wijzigen naar een latere datum in zomer 2020 (rekening houdende met de beschikbaarheid en reisadvies FOD Buitenlandse Zaken) 
- je houdt het bedrag dat je aan ons hebt betaald als tegoed (‘waardebon’) voor een volgende vakantie, 
Met een waardebon hoef je ook niet meteen te beslissen voor welke nieuwe vakantie je kiest; je kan hier rustig de tijd voor nemen: dit mag zowel een winterreis 20-21 als een zomerreis 2021 zijn.  Je kan kiezen uit ons gehele aanbod; het hoeft niet hetzelfde hotel of dezelfde bestemming te zijn. Wanneer de reissom van de nieuwe reis hoger uitvalt, brengen we je de meerkosten in rekening. Wanneer de nieuwe vakantie goedkoper is, betalen we je het verschil terug.

Je bent maw. dus nooit je geld kwijt! (ongeacht of je wel of geen verzekering hebt genomen!)

Ik wil liever mijn geld terug ipv van een tegoedvoucher

Dat begrijpen we, maar dit is helaas niet mogelijk.  Op het ogenblik dat jullie je reis bij ons boekten, reserveerden wij dit ook onmiddellijk bij onze leveranciers: verblijf, vliegtuigmaatschappij, busmaatschappij, excursie-leveranciers,..., Ook betaalden wij de nodige voorschotten en/of zelfs saldo's.  Deze gelden ontvangen wij in deze uitzonderlijke tijd helaas ook niet terug, ook zij voorzien een 'tegoed'.  Vandaar dat er vorige week via een Ministerieel Besluit gestemd is geweest dat de reissector tijdens deze periode om een corona-voucher / tegoedvoucher uitreikt.  Informatie over het Ministerieel Besluit vindt u hier: Ministerieel Besluit - Corona voucher

Wij hebben met de groep geboekt, krijgen wij dan ook 1 voucher per groep?

Neen, wij zijn volop alle reiscontracten 'met gemeenschappelijke' reiscontracten' op te splitsen.  Elke reiziger krijgt een eigen voucher op zijn/haar naam.  Elke reiziger kan dus zelf kiezen met wie hij/zij volgend jaar op vakantie gaat!

Ik ga volgend jaar verder studeren, kan ik dan nog wel op reis met Jongerentravel?

Ja hoor, uiteraard.  Al vele jaren hebben wij de groep JT Next, speciaal voor al onze reizigers 18+, erg populair onder de studenten.  In het winterseizoen bieden we vanzelfsprekend ook de lesvrije week aan en in de zomer hebben wij een volledig eigen aanbod uitsluitend voor onze reizigers 18+.  Trouwens zij hebben zelfs een grotere keuze aan bestemmingen, hotels, appartementen en ook villa's!

Ik word gevraagd het voorschot of restbedrag te betalen voor mijn vakantie; moet ik dit betalen gezien de huidige coronasituatie?

Ja, deze moet je betalen. We hanteren hiervoor de normale reisvoorwaarden. We begrijpen dat je je zorgen maakt maar je geboekte reis voor zomer 2020 gaan voorlopig gewoon door. De reguliere voorwaarden voor het betalen blijven dus ook bestaan. Het volledige bedrag van de reis moet uiterlijk zes weken voor vertrek betaald zijn. Vermijd dus zeker extra kosten / maningskosten en volg de betalingsvoorwaarden correct op.

Wil je gezien de omstandigheden niet het saldo van de reis betalen, uiterlijk 6 weken voor afreis, dan raden we je aan om je reis te annuleren (opgelet, annulatiekosten => zie vraag 'annuleren'. 

Ik wil mijn reis annuleren wegens Corona-virus.  Wat kost dit en hoe doe ik dat?

Wij raden je aan om hiermee te wachten.  Als wij de reis annuleren op advies van FOD  Buitenlandse Zaken ontvang je van ons een tegoedbon voor het integrale bedrag dat jij ons al betaalde.

Wil je toch annuleren, denk er dan aan dat annulatie wegens uitbraak pandemie niet onder de annulatievoorwaarden van de verzekering valt.  Je bent dan ook gebonden aan de annulatiekosten, vermeld in onze bijzondere voorwaarden.bijzondere voorwaarden

Hoe annuleer je?  Stuur ons een mail met naam, voornaam, reiscontract en personen die de reis willen annuleren.  Wij bezorgen je dan de annulatiefactuur.  Opgelet: heb je na aftrek van de annulatiekosten nog een bedrag tegoed van ons, ook dit bedrag ontvang je in een tegoedbon. 

 

Volg aub de richtlijnen van de overheid op!  Hoe beter wij deze opvolgen, hoe sneller het hopelijk voorbij is!
Bescherm jezelf, bescherm elkaar, zodat we hier samen door geraken en na deze héél zware periode erna

volop van de zomer kunnen genieten!

Keep it safe, keep your distance, keep healthy en blijf in je kot!

 

Tot binnenkort!

Het Jongerentravel-team


Andere nieuwsberichten binnen «Informatief»
top